Authors:

Autores

Person role Person
5494
Flávio Augusto Ribeiro de Faria
2519,131,2518
5495
2519,131,2518
5496
Antonio Alfredo Ferreira Loureiro (Co-supervisor)
2519,131,2518

Informations:

Pesc publication

Title
Roteamento Ecológico de Veículos Orientado a Ondas Verdes
Research area
Computer Architecture and Operating Systems
Publication type
Master's thesis
Identification Number
Date
9/30/2013
Resumo
Neste trabalho, é apresentado um algoritmo de roteamento de veículos que se baseia nos tempos de operação das fases em um sistema de tráfego semaforizado. A solução proposta viabiliza um melhor aproveitamento dos sinais verdes, proporcionando reduções no tempo médio de viagem, no atraso médio e também nos níveis de consumo de combustível e de emissão de gases poluentes. Um outro benefício deste algoritmo de roteamento inteligente é a sua capacidade promover um balanceamento de carga em um sistema de tráfego, de modo a retardar ou até mesmo evitar a saturação das vias.
O microssimulador de tráfego MicroLAM foi utilizado para avaliar o desempenho deste algoritmo em cenários com semáforos de tempo fixo e também com semáforos inteligentes, que reconfiguram seus tempos em função das condições do trânsito.
Abstract
This work presents a vehicle routing algorithm that is based on signal phase operation timings in a signal-controlled traffic system. The proposed solution enables vehicles to take advantage of green lights, allowing reductions in average travel times and average delays, as well as lower  fuel consumpion and emissions rates. Another advantage of the presented algorithm is its ability to provide load balancing to the traffic system, so that roads take longer to get saturated, if they ever do.
A microscopic traffic simulator called MicroLAM was used to evaluate the performance of this routing algorithm in environments where pretimed signals were used. Simulations were also performed with intelligent signals, which self-reconfigure their timings according to traffic conditions.
JSN_TPLFW_GOTO_TOP