Authors:

Autores

Person role Person
5428
Kelligton Fabricio de Souza Neves
2476,44
5429
2476,44

Informations:

Pesc publication

Title
Um Modelo Matemático para o Problema de Sequenciamento de Trens
Research area
Mathematical Optimization
Publication type
Master's thesis
Identification Number
Date
5/24/2013
Resumo

Esse trabalho apresenta o Problema de Sequenciamento de Trens em um território de múltiplas vias como um problema de programação matematica,considerando informações disponibilizadas pela competição anual promovida pela Railway Applications Section (RAS), uma partição do Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS). Para a solução desse problema foram estudados vários modelos propostos na literatura e sobre a abordagem mais adequada são apresentadas uma formulação de programação inteira e uma formulação de programação inteira mista baseado no conceito de fluxo em redes. Propomos algumas estratégias para a otimização que permite a obtenção mais rápida de uma solução viável para o problema e apresentamos uma heurística baseada na segunda formulação proposta na literatura estudada. Tanto as duas formulações quanto a heurística foram implementadas e os resultados comparados.

Abstract

This work presents the Train Dispatching Problem in an multi-track territory as a mathematical programming problem, based on information provided by the annual competition sponsored by the Railway Applications Section (RAS), a partition of Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS). For the solution of this problem were studied several models proposed in the literature and about the most appropriate model is presented a formulation of integer programming and mixed integer programming formulation based on the concept of network  flow. We propose some strategies for optimization that allows to obtain quickest a viable solution to the problem and present a heuristic based on the second formulation proposed in the literature studied. Both the two formulations as heuristics were implemented and the results compared.

JSN_TPLFW_GOTO_TOP